Angličtina 3.A,B - M. Mariašová - od 31.3. 2020

Publikováno: 31. 3. 2020

V tomto příspěvku budou od 31.3. všechna MOJE NOVÁ zadání domácí práce.

Prosím sledujte úkoly angličtinářky, která učí Vaše dítě, děkuji. M.M.

Angličtina 3.A,B - M. Mariašová - od 31.3. 2020

Milí třeťáci a vážení rodiče,

chválím všechny, kteří mi již poslali všechny nebo alespoň některé úkoly z doby nuceného volna.

Ti, kteří nemají možnost mi práci poslat, si ji nechají u sebe. Po návratu do školy budu kontrolovat, zda je máte.

Od některých nemám zatím vůbec žádnou zprávu, dejte mi vědět, jak se Vám daří a zda na úkolech pracujete.

Kontakt na mě: mariasova@santoska.cz

Neposílejte mi nafocené stránky z PS, podívám se na ně po návratu do školy.

Pracovní listy, které si doma tisknete (nebo papíry, na které je přepisujete) a postupně vypracováváte si zakládejte do desek (např. rychlovazač a folie), projekty (plakáty) si také ukládejte.

Až se vrátíte do školy, přinesete je ke kontrole.

Týden 22.6. - 26.6.

Přeji všem krásné prázdniny a těším se na viděnou ve školním roce 2020/21.

M. Mariašová

 

Týden 15.6. - 19.6.

Přečti si nahlas dopis na str. 69 v učebnici.

Napiš:

Kdo chce, může dopis přepsat tak, jak je v učebnici nebo obměněný.

 

CAN = UMĚT něco, nějakou dovednost

CAN NOT (CANˇT) = neumět

 

Např.:

Dear grandma,

Can you see me in this picture?

I am running with my friends.

I am cooking with my mum, reading a book with my sister and brother (singing, jumping, riding a bike .....)

 

I can cook very well, run fast.....

I can ride a bike.

I can jump high.

I like reading. I like watching .....

My friend, sister, brother can swim, run, cook, read ....

I can not X can´t = umím X neumím .......

I can´t cook.

I can´t run fast.

I can´t dive yet. (Ještě neumím.)

My sister, brother .... can´t .....yet (ještě neumí....)

 

Dopisy zasílejte na email.

 

Pracovní sešit str. 84 - přečti nahlas otázky

can you .....? = umíš ....?

Odpovědi:

Yes, I can.

No, I can´t.

Zeptej se někoho doma nebo ve škole (2. sloupeček).

Have a nice week and see you on Wednesday at 10AM (3A) and at 10,45 (3B).

 

 3.A     meet.google.com/rnk-irgq-zxb

 3.B     meet.google.com/knw-bdyg-nzq

 

Milena Mariašová

 

Týden 8.6. - 12.6.

Lekce 9 (Unit 9)

Parts of the body (části těla), keeping healthy (jak se udržet fit - zdravý)

- učebnice str. 64 - přečti si nahlas říkanku a příběh na str. 64 a 65

- slovíčka k lekci 9 najdeš na str. 92 v pracovním sešitě

- nejprve si zkus vyjmenovat a napsat všechny části těla, které už znáš, podtrhni si v seznamu slovíček všechna slova - části těla, které znáš a i ty, které jsou pro tebe nová - můžeš je barevně odlišit

- využij i tyto odkazy

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-2

- zkus si také vypsat všecha slovesa (slova, která vyjadřují pohyb), která vyjadřují, co můžeš dělat - jak můžeš cvičit - skákat, běhat, potápět se, lyžovat, ohnout, kopnout - najdeš je také na str. 92 v seznamu slovíček 9. lekce  

Připomeňte si písničku The scary skeleton

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/the-scary-skeleton

 

Na online hodině ve středu se zaměříme na pokyny, které najdete na str. 66 v učebnici.

Homework na tento týden:

- pracovní sešit str. 79/2, 80/2, celá str. 81

Have a nice week!

See you on Wednesday (3.A at 10AM, 3.B at 10,45)

3.A meet.google.com/rnk-irgq-zxb

3.B meet.google.com/knw-bdyg-nzq

M. Mariašová

 

 

Online hodina 2.6.

 

Vkládám písničku I´m too small a pracovní list do souborů.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-chants/im-too-small

Nahrála jsem i pracovní list Clothes, který chyběl.

Hezký týden všem,

M. Mariašová

 

Týden 1.6. - 5.6.

- učebnice str. 60 - inspirace - jak dlouhá je skluzavka, jak dlouhá je tužka ...?

Projekt:

Vezmi si doma min. 5 libovolných předmětů (nebo můžeš změřit třeba sourozence) a změř je pravítkem.

Napiš min. 5 otázek a 5 odpovědí.

Název:

How long is ......? - measuring (měření)

Otázka:

How (jak) long, tall (vysoký o osobě), high (vysoký o věci) , wide (široký),  is my brother, my pencil, my bed, my book, my scarf (šála) ...?

Odpověď:

My brother is 1 meter and 45 centimetres tall.

My bed is 80 centimetres wide (x narrow - úzká).

My pencil is 15 centimetres long.

Nahlas si přečti dopis na str. 61, kdo chce může ho obměnit a napsat.

Pracovní sešit do str. 75.

Happy International Children´s Day!

Milena Mariašová

Teacher's Square Blog (With images) | International children's day

 

Změna!

Vážení rodiče,

v příštím týdnu (1.6. - 5.6.) budou online hodiny v úterý 2.6:

3.A 10,00
 
3.B 10,45
 
Dále platí středa.
 
Děkuji za pochopení, s pozdravem M. Mariašová

 

Týden 24.5. - 28.5

Pokračování v lekci 8 ( Unit 8 - In the playground)

1 - písnička na str. 58 v učebnici I don´t like this jumper

 

Když něco nesedí, můžeme říkáme:

It´s too big. - Je příliš velký.

It´s too small, long, short .....

Zdůrazníme tím, že ta věc je příliš/moc velká, malá, dlouhá ......

 

2 - rozhovor na str. 59 - Whose jumper is this?

Koho/čí je ten svetr (nebo ta jiná konkrétní věc)?

Whose pencil-case is this?

Whose shoe is this?

Whose T-shirt is this?

Obě strany (58,59) si pročtěte, přečtěte nahlas, otázku a odpověď na str. 59 natrénujte.

 

Homework - pracovní sešit str. 73/2,3, 74/1

Pro zájemce je v souborech pracovní list - T - shirt - design

(Nemusíte tisknout pracovní list - podívejte se na něj - navrhněte vlastní tričko.)

Možnosti vzoru na tričku:

checked - kostičkované

printed - s potiskem (s obrázkem)

spotted - puntíkaté

flowery - s kytičkami

stripy - pruhované

pattern - vzor

Například to mohou být taková trička:

This T-shirt has a purple spotted pattern.

This T-shirt has a blue and red checked pattern.

This T-shirt is big and stripy.

This T-shirt is small and flowery.

Have a nice day, take care and see you on Wednesday!

M. Mariašová

 

Týden 18.5. - 22.5.

Dokonči v PS 61/3, 62/2, 63/3, 66/1,2 a stranu 68 - ideálně do středy 20.5.

Lekce 8

In the playground - slovíčka najdete v pracovním sešitě na st. 92 - vypište si všechna slova, která označují oblečení (nebo je alespoň podtrhněte v seznamu v PS)  a

přidejte další, která už znáte nebo se inspirujte zde:

a glove (gloves) - rukavice

a handbag - kabelka

an umbrella - deštník

trousers - kalhoty

a jacket - sako (bunda)

a coat - kabát

glasses - brýle

a T-shirt - tričko

a skirt - sukně

a scarf - šála

a raincoat - plášť ("baloňák)

a dress - šaty

shorts - šortky

jeans - džíny

a sweater (jumper) - svetr

a tie - kravata 

a hat - klobouk

......

Zkuste si udělat MIND MAP - myšlenkovou mapu

- doprostřed papíru napiš CLOTHES do kroužku a kolem paprskovitě přidávej další slova a k těm do řady za ně další slova, která se tématu oblečení týkají - (asociují se) tak, až pokryješ celou plochu papíru

Projekt:

Nakresli velkou postavu přes celý formát A4 (kdo chce, může i větší) a popiš její oblečení.

This is my friend - místo kamaráda to může být princess, firefighter (hasič), policeman/woman, shop assistant .... (nedoporučuji astronauta, pyrotechnika nebo něco podobného příliš specifického, jde o zafixování BĚŽNÉ slovní zásoby),

osoba by měla mít na sobě "normální" - běžné oblečení

(kdo nerad kreslí, může si nějakou postavu vytisknout z internetu)

She/he is wearing a tall hat, long black dress and brown boots. Who is it?

wear = mít na sobě

- popisuji obrázek, použiji present continuous (přítomný průběhový čas)

 Vedle obrázku napiš seznam slovíček (alespoň 5) - co má na sobě nebo přímo do obrázku čitelně vpiš názvy oblečení, které má na sobě.

Projekt pošli vyfocený na můj email do konce týdne (do 24.5.).

See you on Wednesday

3.A

10 - 10,30

meet.google.com/rnk-irgq-zxb

3.B

10,45 - 11,15

meet.google.com/knw-bdyg-nzq

M. Mariašová

 

Online hodina 13.5.

 

Děkuji za účast :-)

 

Popis osoby:

HE/SHE is/isn´t tall/short/thin/fat.... JE

HE/SHE has got (he, she´s got) long, short/brown, black, blond hair ... MÁ

- nejprve kvalita (velikost, rozměr, délka ....), následuje barva

a big green apple

an enormous purple elephant (an před samohláskou)

short blond hair - pozor, vlasy jsou bez neurčitého členu (a/an) - vyjadřují množné číslo (mn. číslo je vždy bez neurčitého členu a/an)

ALE říkáme hair is (pomůcka háro je) ne hair are - význam množné, gramatika jednotné

 

Těším se na dopisy z učebnice na str. 53

 

V souborech najdete materiály (text písně - lyrics, pracovní list - worksheet a řešení - answers) k videu The scary sceleton

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/the-scary-skeleton

 

Have a nice day and take care!

Milena Mariašová

 

11.5. - 15.5.

Děkuji těm, kteří mě průběžně informují, jak pokročili s úkoly, ostatní mi také napište, jak jste na tom.

Velká pochvala pro ty, kteří zvládají všechny úkoly nebo alespoň velkou část z nich.

Úkol na tento týden:

Napiš dopis, podobný jako je v učebnici na str. 53 - obměň ho tak, aby seděl na tebe a tvé kamarády nebo členy rodiny.

Např.:

Dear ..................,

This is a picture  of me and my siblings (sourozenci) , friends, me and my brother, me and my sister , me and my grandparents ....

He/she (my brother, my grandma, my best friend ...) is ........... tall, short, fat, slim, young, old - tento typ věty - někdo je nějaký - napiš alespoň 2x.

He/she has got ..... (on/ona má) blue eyes, brown hair ....... - takovou větu také alespoň 2x

 

Podle obrázku, který např. nakreslíš, napíšeš:

Can you see .....?  - Vidíš?

 

He/she is funny, my best friend, my favourite brother :-) ....

What about your friends? - Co tvoji kamarádi?

Nezapomeň na podpis:

Write soon - napiš brzy

From, ..........

V pracovním sešitě vypracuj kromě poslechů vše do str. 63.

V nahraných souborech najdete materiál k rozšíření slovní zásoby - popis vlastností (describing ...) a rozšiřující a částečně i opakovací pracovní list na sloveso to be, včetně řešení (present to be).

 

3.A   See you on Wednesday at 10 AM

meet.google.com/rnk-irgq-zxb

 

3.B See you on Wednesday at 10,45 AM

meet.google.com/knw-bdyg-nzq

Have a nice day!

Take care!

Milena Mariašová

 

Online hodina 6.5.

- písnička

https://www.youtube.com/watch?v=CuI_p7a9VGs

Otázky:

How are you?

What do you say in the morning?

What do you do in the morning?

Podle písničky : I say Good morning. - Zdravím.(říkám dobré ráno)

In the morning I clap my hands. - Zatleskám si.

In the morning I do my dance. - Zatancuji si.

In the morning I shout Hurray. - Zakřičím hurá.

Dále:

I have breakfast. - Nasnídám se.

I brush my teeth. - Vyčistím si zuby.

I do my homework. - Dělám domácí úkoly.

Opakování Unit 7

(Některé děti již mají vypracované dříve zadané úkoly z lekce 7.

Někteří jiní zatím ne.)

V hodině jsme ve 3.A pracovali na str. 48

- popis obrázku

Who is in the picture? There is a man, a woman, a baby ... (vazba there is/isn´t, are/aren´t - je/není to tam, jsou/nejsou tam - učivo navíc)

x

Who can you see in the picture?

I can see a baby, a woman .....

What are they doing? (They are running, playing football, walking ... - učivo navíc)

They are waiting for a bus. -  učivo navíc (present continuous - přítomný čas průběhový)

Pracovní sešit str. 59/1 - poslech a popis obrázků

I can see a woman. She has got short hair. She has got a baby.

I can see a man and a boy.

The man is tall. The boy is short.

I can see a boy and a dog.

.....a boy and a girl

.....a woman and a dog

.......a girl and a baby

Kdo ještě lekci 7 nezačal a nebyli jste na online hodině, případně jste z 3.B, zaměřte se na slovní zásobu - podstatná jména označující lidi a přídavná jména označující, kdo je jaký.

Gramatika - have got ve 3. osobě j.č. - někdo něco má - he/she has got - hodně jsme děleli ve škole - je to opakování, zaměříme se na to příští hodinu.

Have a nice day, Milena Mariašová

 

1.5. - 8.5.

Online hodiny se budou konat vždy ve středu:

 

3.A - 10,00 - 10,30 hod.

meet.google.com/rnk-irgq-zxb

 

3.B - 10,45 - 11,45 hod.

meet.google.com/knw-bdyg-nzq

 

Nové linky (prokliky pro vstup do virtuální místnosti) na další hodiny najdete vždy zde v týdenní zprávě.

 

Chtěla bych vám nabídnout možnost registrace v platformě nakladatelství Oxford, ve škole používáme jejich učebnice.

Pokud si vytvoříte registraci - účet, budete mít do konce školního roku přístup k elektronickým knihám v angličtině zdarma.

Knihy jsou tam rozdělené podle jazykové úrovně čtenářů, jedná se o zjednodušenou četbu.

Jsou to zároveň audio knihy - jsou ozvučené, dají se poslouchat například před spaním do sluchátek, děti nemusí sedět u počítače a číst je z monitoru.

Každá kniha obsahuje doplňující cvičení na ověření porozumění textu a doplňuje ji i pracovní sešit.

Zde je odkaz na platformu

https://www.oxfordlearnersbookshelf.com/

Nepotřebujete žádný přístupový kód, stačí se zaregistrovat pod tlačítkem Register vpravo nahoře.

Jako uživatelské jméno je vhodné zadat emailovou adresu a po vytvoření hesla, se vám ukáže nabídka knih.

Tato aktivita je dobrovolná, ale myslím, že by bylo škoda neplacený přístup ke knihám nevyužít.

Jako první knihu, kterou zájemcům doporučuji si přečíst a poslechnout, je kniha o ovoci Fruit.

Najdete ji v dolní části nabídky - modrá první úroveň.

Na druhé online hodině 13.5. se dětí zeptám, zda už někdo četbu vyzkoušel, a jak jim to šlo.

 

V nahraných souborech pod zprávou najdete 2 nové pracovní listy:

colouring-fruit-and-vegetables

colouring-picnic

Vytiskněte prosím, děti vybarví podle zadání a pošlete na můj email.

Kdo nemůže tisknout, vypracujte alespoň jeden z nich (OVOCE a ZELENINU) - věty dítě opíše a nakreslí k nim obrázek.

Ideálně budou mít děti alepoň jeden pracovní list zpracovaný a připravený na hodinu ve středu.

 

Dále si děti na hodinu připraví:

učebnici, pracovní sešit, penál a papír

Kdo má, připraví si také mazací tabulku a smývací fix, skvělé by bylo, kdyby děti tuto pomůcku mohly mít na hodinu 13.5.

 

Těším se na další úkoly, které byly zadané v předchozích zprávách a zatím jsem je nedostala ke kontrole.

Děkuji těm, co práci posílají nebo o sobě dali nějak vědět - zprávy, videa :-) :-) :-).

 

Přeji všem pěkný víkend a těším se na děti ve středu,

Milena Mariašová

 

15.4. - 30.4.

Děkuji za zasílání domácí práce, něktěří jste velmi pilní, pracujete i na nepovinných úkolech, ale od někoho nemám zatím žádnou zprávu. Určitě mi napište, pokud potřebujete s něčím poradit nebo se na něco zeptat, můžeme se spojit i přes sociální média a individuálně konzultovat online.

Spojte se se mnou nejprve přes email, abychom se mohli domluvit na dalším postupu.

Ti, kteří pracují a dali mi o tom vědět, pomalu dokončili 6. lekci, vyzkoušejte si tento test

https://elt.oup.com/student/happystreet/level1/czechexercises/lekce6?cc=cz&selLanguage=cs

Později (pravděpodobně až příští týden) sem vložím i test za lekci 6 k vytištění, abyste se mohli doma otestovat :-) "na papíře".

K procvičování vkládám odkaz na křížovky k celé učebnici také k vytištění:

http://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/general_content/cz/Happy_Street_1_k%c5%99%c3%ad%c5%beovky.pdf?cc=cz&selLanguage=cs&mode=hub

K zopakování slovní zásoby, ale i k výuce nových slovíček si můžete vytisknout a použít toto

- řazení slovíček úplně přesně neodpovídá naší starší papírové knize, ale zhruba ano, slovíčka jsou zde seřazena do skupin podle významu:

http://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/general_content/cz/Happy_Street_3ed_1_slov%c3%ad%c4%8dka.pdf?cc=cz&selLanguage=cs&mode=hub

Rychlíci a pilní studenti - zaměřte se na lekci 7 - učebnice str. 48 - 50, pracovní sešit str. 59 - 63 - do 30.4.

Extra práce - dobrovolně:

1) Poslechni si několikrát video - říkej říkanku nahlas spolu s videem.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-chants/renata-lives-big-old-house

2) Nauč se text říkanky říkat :-) nazpaměť - pod videem najdeš "transcript" - text 

3) Vytisni si a vypracuj pracovní list - je i souborech v téhle zprávě nebo pod videem v odkazu.

Pracovní list nafoť a s nahrávkou mi pošli na mariasova@santoska.cz

Těším se na emaily od vás a vašich rodičů.

Have a nice day!

Milena Mariašová 

 

8.4. - 14.4.

Přeji všem krásné Velikonoce a vkládám velikonoční aktivity.

1) Vyzkoušejte tyto hry - dobrovolné, neseď u počítače dlouho!

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/games

 

2) Naučte rodiče a sourozence hru Simon says

Některé pokyny:

Sit down!, Stand up!, Turn around!, Dance!, Jump! Give me a hug!, Sing a song!, Touch something red, yellow ..., Touch your

head, toes, nose ..., Draw a picture..., Hands up/down, Lie down ... - pokyny si napiš na kartičky, tak, jak jsme

to udělali ve škole

Děti si jistě ze školy pamatují mnoho dalších instrukcí.

Kdo chce, může mi poslat nahrávku nebo fotky, jak doma hrajete Simon says! :-)

 

3) Zahrajte si doma hru Egg hunt

Schovejte na různá místa doma nebo na zahradě malá čkoládová vajíčka (nebo jiné sladkosti nebo malé hračky - kostičky ...) a pokuste se se sourozenci soutěžit o to, kdo jich najde nejvíc

 

4) Podívej se na video a můžeš si vytisknout a vypracovat přiložené aktivity ( v přílohách najdeš i Easter

fashcards - kartičky k velikonoční tématice na doplnění a vybarvení)

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/speak/the-great-egg-hunt

 

 

5) Vyrob velikonoční přání (Easter card)

 

a) papírové - všichni

b) elektronické - kdo chce

 

Přání pošli svým prarodičům, pokud je máš na blízku, prostě jim přání dej :-).

Text na přáníčko:

Happy Easter!

Hoppy Easter! (od slova hop - králíček skáče :-))

Let´s go on an egg hunt!

Wishing Someone Special a very happy Easter!

Just for YOU grandma/grandpa .....

From ...... (od ....)

 

6) Podívejte se na písničku Hot Cross Buns (velikonoční pečivo chutí podobné mazanci)

https://www.youtube.com/watch?v=re3gXNTtwig

Připomeň si důležité pravidlo:

https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE

https://www.youtube.com/watch?v=_02FuyeCWFU

 

7) Až zase bude možné cestovat ....

https://www.youtube.com/watch?v=K6DSMZ8b3LE

 

Happy Easter to all of you!

Take care,

M. Mariašová

 

 

 

 

 

 

Týden 31.3. - 7.4.

 

1) Podívejte se na video, pokud máte tu možnost, vytiskněte si přiložené materiály a vypracujte aktivity.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/video-zone/how-wash-your-hands

 

2) vytiskni si pracovní list https://learnenglishkids.britishcouncil.org/colouring/bedroom

a vybarvi ho, pokud nemůžeš tisknout, obrázek si překresli, věty opiš do sešitu.

Slovíčka:

Colour the curtains yellow. - Vybarvi závěsy .....

Colour the alarm clock grey. ..... budík .....

Colour the lamp orange. ....lampu ......

Colour the picture pink and purple. ..... obrázek ......

Colour the teddy brown. .....medvídka .....

Colour the pillow yellow. .... polštář .....

Colour the bed green. ...postel .....

Colour the cupboards blue. .... skříňky .....

Colour the slippers red. ...... přezůvky .......

Colour the rug black. ..... kobereček ......

 

Pracuj dále na předchozích úkolech, napiš mi na email, jak ti to jde, pokračuj svým tempem, ale snaž se alespoň 3x týdně půl hodiny z angličtiny něco udělat. 

Napiš mi, jestli se díváš na nějaký seriál nebo ses podíval/a na nějaký film (pohádku) v AJ s titulky a jak se ti líbil.

Pochlub se, zda se ti podařilo přečíst nějakou knihu v AJ (jednoduchou pohádku např.).

Podívej se na Super Simple Songs na YOU TUBE (viz moje první zpráva).

 

Stay healthy and say hello to your family,

Milena Mariašová